vitamin B

Vitamin B12 sodeluje v metabolizmu vsake celice v telesu in je med najpomembnejši. Skrbi za kakovost krvi, delovanje živčnega sistema in telo brez njega nebi moglo funkcionirati, saj ga samo ne more proizvesti, hrani pa ga lahko do več let, predvsem v jetrih. Da je res koristen, se mora ob ,doziranju’ dopolnjevati s kalcijem. Drugače ga imenujemo še kobalamin, to pa zato, ker vsebuje kovinski ion kobalt. Hiša zdravja ga ponuja v obliki žvečljivih tablet, kar zagotavlja visoko stopnjo absorpcije. Pri njem ni nevarnosti predoziranja, ker je topen v vodi in bi vsak višek izločili z uriniranjem.

posledice primankovanja vitamina b12

Kaj se zgodi če nam ga primanjkuje?

Pri pomanjkanju pride do utrujenosti, slabosti, glavobola, slabega spomina, bledikavost, zadihanosti celo depresija in srčno-žilne bolezni nastanejo ob večji okrnjenosti. Starejši ljudje izločajo manj žolčne kisline, zato se vitamin B12 ne absorbira optimalno iz črevesja in je potrebna nadomestitev s prehranskimi dopolnili, enako nadomestitev pa potrebujejo vegani in vegetarijanci, ker ga rastline ne proizvajajo. Nosečnice in doječe matere, pri kateri se ta prenese na plod oziroma na mleko imajo povečane potrebe po njem. Polna in uravnovešena prehrana pomaga, da je ta potreba na normalnem nivoju.

b12

Kje vse nam je na razpolago?

Najdemo ga v jajcih, ribah, mlečnih izdelkih, mleku, školjkah, mesu in drobovini, kjer ga je največ. Ena 130 g pleskavica mešanega mesa na dan, zadostuje dnevni potrebi vnosa, če povemo po domače. Vitamin B12 sintetizirajo nekatere bakterije pod in na zemlji, to pomeni, da ga rastlinojede živali dobijo z uživanjem hrane, ki vsebujejo te bakterije, mesojede pa z zaužitim mesom drugih živali in tako ta krog sklenemo ljudje. Če se zaradi različnih bolezni ali zdravil, ki jih uživamo, vitamin B12 slabo absorbira v naše telo, nam Hiša zdravja ponuja nadomestke, s katerimi poskrbimo da bo ‘motor’, ki nas poganja normalno deloval.

Priporočene vsebine

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja